Je zou het misschien niet denken maar wist je dat je bureau 400 keer zoveel bacteriën bevat als de gemiddelde wc-bril?! En dat veel andere dingen die op je bureau liggen niet veel schoner zijn. Het is dus tijd om wat extra aandacht te besteden aan een hygiënische omgeving op kantoor. Je moet hierdoor natuurlijk niet bang worden om een kantoor te nemen of een kantoor te huren want dit hygiënische probleempje is zo opgelost. Hieronder vind je hoe.
Man of vrouw
Vaak hebben mannen de grootste reputatie dat ze niet hygiënisch zijn maar hoe zit dat eigenlijk op kantoor? Het blijkt dat vrouwelijke werkneemsters veel onhygiënischer zijn dan mannen. De reden hiervoor is mede omdat ze vaker achter hun bureau eten en make-up gebruiken. Daarnaast hebben ze ook veel meer contact met kleine kinderen wat allemaal factoren zijn voor een onhygiënisch bureau. Schijn bedriegt dus echt want ook al denk je dat je bureau schoon en netjes is, dat is het vaak niet!
De meest vieze plekken
Er zijn veel onderzoeken geweest om erachter te komen wat nou precies de meest vieze plekken zijn op kantoor. De resultaten zijn erg opvallend, zo blijkt het dat een vies bureau niet alleen een ergernis is van veel mensen maar ook een grote impact heeft op je productiviteit. Een negatieve om wel te verstaan. Maar wat is dan het meest vieze op je bureau? Dit zijn een paar dingen namelijk; die ene mok, de telefoon, het bureau zelf, het toetsenbord en de muis en ook al die potloden en pennen waar iedereen zo lekker op zit te kauwen.
Hoe hou je dan je werkplek schoon
Je krijgt hier vast de kriebels van, maar gelukkig zijn er ook een heleboel dingen die je hiertegen kunt doen. Het toetsenbord bijvoorbeeld kun je het beste schoonmaken door het allereerst uit te schudden en vervolgens te reinigen met een vochtig doekje. Dit geld hetzelfde voor je bureau. Pak een vochtige doek en ga er eens goed een paar keer overheen. Wat ook heel belangrijk is voor het schoonhouden van je werkplek is om vooral geen eten te laten slingeren. Dit is een bom van bacteriën. Was ook regelmatig je handen zo voorkom je dat je alles weer vies maakt. En een gouden tip is vooral om prullenbakken neer te zetten zo voorkom je sneller dat je van alles laat slingeren.