Het creëren van het ideale winkelinterieur voor iedereen is onmogelijk. Elke potentiële klant heeft namelijk iets anders wat heel erg aanspreekt. Dat betekent echter niet dat je met het winkelinterieur op het onderbewuste van de potentiële koper kan inspelen. In dit artikel geven we een aantal tips.
Presenteer merkartikelen samen
Je ziet steeds vaker dat winkeleigenaren samen gaan werken met bepaalde merken. Hierdoor is het ook beter om deze artikelen samen te gaan presenteren. Veel potentiële klanten hebben ook al een voorkeur voor een bepaald merk. Hier kun je ook gebruik van maken bij het interieur. Heb je bijvoorbeeld te maken met Puma en Adidas richt dan dan ook de ruimte waar deze merkartikelen staan helemaal in de huisstijl van dat merk. De potentiële klant zal dit vervolgens meteen herkennen en sneller een keuze maken van wel of niet kopen. Dit hoef je uiteraard niet bij elk merk te doen, maar doe dit bijvoorbeeld bij 2 merken waar je de meeste producten hebt.
POS materiaal in de huisstijl van de winkel
Het is goed om te laten zien dat je samenwerkt met bepaalde merken, maar je moet ook de eigen identiteit behouden. Ontwikkel daarom ook een huisstijl van je winkel. Heb je deze nog niet? Ga dan eens zitten met een interieur expert. Samen kunnen jullie een huisstijl bepalen die past bij het verhaal achter de winkel. Als deze eenmaal duidelijk is dan kun je vervolgens het POS materiaal bij POS Factory in deze huisstijl te laten maken. Met POS materiaal kun je vervolgens een duidelijke winkelroute maken en de belangrijkste producten onder de aandacht brengen.
Specialist in winkelinterieur
Het type winkel wat je hebt is vaak ook erg bepalend voor de manier waarop een winkel wordt ingericht. Zo is het interieur van een sportwinkel heel anders dan het interieur van een opticien. Ga daarom bij de start van je (her)inrichting aan tafel met een specialist op het gebied van winkelinterieur.